Wek de liefde niet

bekijk het live filmpje hieronder:

Tijdens een tuinpraise met mijn band Ahava, kreeg ik de mogelijkheid om een aantal van mijn eigen nummers te zingen. Dit nummer was de eerste.

Dit nummer gaat over de liefde in het perspectief van de bijbel. In het nummer heb ik hooglied 7:2b en 1 Kor. 13 gecombineerd. Het lied gaat over de eigenschappen/kenmerken van de liefde en tevens roept het lied op om de liefde niet te laten ontwaken voordat zij het wil.

Tekst:

Wek de liefde niet.
Laat haar niet ontwaken, voordat zij het wil.

De liefde gaat boven alle talen.
Dat zou niets zijn, als ik de liefde niet had.
De liefde gaat boven alle kennis.
Dat zou niets zijn als ik de liefde niet had.

Wek de liefde niet…

De liefde gaat boven profetieen.
Dat zou niet baten als ik de liefde niet had.
De liefde gaat boven een groot geloof.
Dat zou niet baten als ik de liefde niet had.

Wek de liefde niet…

De liefde is geduldig en vol goedheid.
De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon.
De liefde kent geen zelfgenoegzaamheid.
De liefde is niet grof en niet zelfzuchtig.
De liefde verheugt zich niet over het onrecht.
Maar de liefde vind vreugde in wat waar is.
De liefde gelooft en hoopt en volhard in alles.
De liefde verdraagt alles en zal nooit vergaan.
Zij zal nooit vergaan.

Wek de liefde niet…

Geef een reactie

