Inspiratie | Debuut album

Ik ben geinspireerd door de manier hoe de rockband Switchfoot hun album ‘Vice Verses’ in elkaar hebben gezet. Ik heb veel gelezen over het albumproces. Hoewel ik moet toegeven dat ik een fan ben van deze band, ben ik toch een eigen weg in gegaan met mijn eigen muziek. Hier later meer over.

Ik zit momenteel in het proces van mijn eigen debuut album. Ik heb een tracklist van 13 nummers waar ik mijn eerste volledige album mee wil vullen. Door het proces heen zal er misschien nog nummers geschrapt worden en nieuwe nummers geschreven worden. De afgelopen tijd heb ik niet stil gezeten. Ik heb al nummers geschrapt en nieuwe nummers geschreven.

Ik heb nu de mogelijkheid om zelf nummers op te nemen. Meer eigenlijk om demo’s van de nummers op te nemen, voor de muzikale ideetjes. Ik heb wat apparatuur aangeschaft voor de demo opnames.

Om nog even terug te komen op over wat ik eerder in dit bericht heb gezegd. Ik ben een eigen weg ingegaan in de muziek. Ook een andere weg. Ik heb besloten om het album een eigen sound te geven. Ik wil proberen om het een origineel geluid te geven. Of het lukt is een ander verhaal. Ik wil het album een akoestisch Pop geluid geven. Een album met gevarieerde liedjes qua sound. Ik wil bijvoorbeeld veel met trommels gaan doen, misschien zelfs in plaats van Drums. Hoewel de drums in sommige liedjes wel tevoorschijn zal komen.

De invloeden van mijn muziek zijn o.a.: Shawn Mcdonald, Sons of Korah, Josh Wilson.

Tot zover de informatie over het album.

Gods zegen

2 gedachten over “Inspiratie | Debuut album

    • Weet je hoe moeilijk dat is, een orgineel geluid creeren. Mijn stem is dan wel uniek, maar verder is het heel lastig. wat misschien wel uniek/origineeel is, is dat ik veel met trommels ga werken (zie blog). Maar goed. Ik heb alle tijd ervoor. Ben de afgelopen tijd dingen aan het opnemen. Het gaat nog een tijdje duren.

Geef een reactie

