Een andere manier van Evangelisatie.

Op dinsdagavond (27-12-2011) sprak Bram Buitenhuis in Time Out. Bram Buitendijk werk bij Jeugd met een Opdracht en is actief in Brazilië. Zijn preek was heel interessant om naar te luisteren. Er zat veel humor in en tegelijk vertelde hij serieuze dingen. Ik wil iets uit zijn preek naar voren halen, wat mij opviel. Hij vertelde over een andere, misschien rare, manier van Evangelisatie. In Brazilië is de cultuur heel anders, maar toen hij weer in Nederland kwam de afgelopen weken, maakte hij het één en ander mee. Onder anderen was hij bij een bouwmark en er stond een mevrouw voor hem bij de kassa, die haar pasje was vergeten en toen zei hij: Ik betaal wel. Het was iets van 38 euro. Dus iedereen die daar in de buurt stond keken hem aan, alsof hij raar was. En toen vroeg die vrouw waarom hij dat wilde doen. En toen kreeg hij de kans om over Jezus te vertellen. 

Of een ander keer. Toen stond hij bij een Parkeergarage. En een vrouw voor hem, wilde betalen voor het parkeren. Maar ze had niet kleiner dan 20 euro. En ze vroeg aan de mensen die vlakbij haar stonden, of dat iemand kon wisselen. Toen kwam hij naar haar toe en zei: Ik kan niet wisselen, ik heb wel 3 euro en die geef ik aan je. Iedereen stond hem natuurlijk aan te kijken alsof hij niet goed in zijn hoofd was. Die vrouw die begon te vragen waarom hij dat deed. En zo kon hij vertellen over Jezus. 

Dit zijn voorbeelden van Evangelisatie. Niet perse dat je midden op straat moet gaan preken. Maar meer gewoon door aardig te doen. Wij zijn het zout van de aarde en het licht in deze wereld. Laten we ons ook zo gedragen. Want hij jij wel eens gezien dat duisternis het van het licht won? Ik niet. Met het kleinste lichtpuntje kan je de duisternis laten verdwijnen. 

Gods zegen! 

Geef een reactie

