Vertrouw op de Heer en verwacht alles van Hem!

De laatste tijd, ga ik door een zware tijd. Ik moet radicale keuzes maken. Maar aangezien ik mijn toekomst en plannen wil bepalen met God en het in Zijn handen te leggen, wil ik het ook van Hem verwachten. Dus niet uit eigen verlangens handelen, maar vanuit de wil van God. Het idee wordt al makkelijker als ik bedenk dat God het overzicht heeft over mijn leven. Hij weet de juiste tijd voor iets. Wij mensen zijn in dat opzicht blind. We zien niet wat de toekomst zal brengen. Wij moeten leren om geduld te hebben. Wij mensen willen altijd alles gelijk weten en/of doen. Leer nou eens geduldig te zijn en te vertrouwen op Hem! Hij weet wanneer de juiste tijd voor iets is. Wacht gewoon op Hem. Misschien vind je het moeilijk omdat je anderen ziet die het helemaal maken. Vergeet dan niet wat in de Psalmen staat: Blijf kalm en wacht op de Heer, erger je niet aan wie slaagt in het leven, aan wie met listen te werk gaat (Ps. 37:7). Laat dit een bemoediging zijn. Dat was het voor mij in ieder geval wel! 

Misschien heb je een droom die je het liefst nu in vervulling ziet gaan. Deel die droom met God, leg het in Zijn handen! Hij zal doen wat het beste voor je is en op de juiste tijd. 

Gods zegen!

Een gedachte over “Vertrouw op de Heer en verwacht alles van Hem!

  1. Thanks, dat heb je mooi verwoord 🙂
    En inderdaad… soms lijkt iets zo wazig, maar pas op het moment dat God vind dat je duidelijkheid erover moet hebben, dan wordt het ineens scherp en snap je ineens waarom het eerst wazig was.

    “Gewoon” blijven vertrouwen op God. Hoe makkelijk het ook klinkt, het is wel het beste. Hij heeft jouw routekaart van je leven al uitgestippeld 😉

    Gods zegen!

Geef een reactie

