Koud of Heet?

“Ik ken uw werken, en weet dat u niet koud en niet heet bent. Was u maar koud of heet! Maar omdat u lauw bent en niet koud en ook niet heet, zal Ik u uit Mijn mond spuwen.” Openbaring 3:15,16

Er is een groot verschil tussen vervolgde christenen en christenen die in vrijheid leven. De vervolgde christenen hebben alleen de keuze om, of helemaal voor God te gaan, wat hun alles, zelfs hun leven, zal kosten. Of hun geloof te verloochenen. Oftewel heet of koud.

Vergeleken met hen, hebben wij het maar goed als westerse christenen, en we mogen God daar ook voor danken. Als we verhalen horen van vervolgde christenen, doet dat wat met ons. Zij worden gemarteld en gedood omwille van Christus. Best heftig allemaal. Velen van ons bidden ook voor hun. Maar weet je dat ze ook voor ons bidden? Weet je waarom? Omdat wij als christenen in vrijheid leven, kan lauwheid erg snel heersen bij ons. Doordat wij het zo makkelijk hebben om ons geloof te kunnen uiten. In ons land is er vrijheid van Godsdienst. Juist daarom moeten we alert zijn. Juist daarom moeten we radicaal zijn! Omdat er veel lauwheid kan zijn bij ons.

Als ik eerlijk ben, zou ik persoonlijk toch liever een vervolgde christen zijn geweest. Omdat er zoveel lauwheid heerst in de westerse wereld. Waardoor het extra moeilijk is om radicaal te zijn. Wij kunnen zo makkelijk meegaan met de stroming van de wereld. Maar ja, wij zijn hier niet voor niets geplaatst. God heeft ook hiermee een plan met ons. Uiteindelijk moeten we als westerse christenen leren om niet toe te geven aan lauwheid. We moeten leren om radicaal te zijn en niet mee te gaan met alle winden. Dat lukt ons natuurlijk niet uit onszelf. Daarom moeten we bouwen op God. Hij is onze vaste grond waarop wij stevig mogen staan!

Ben je bereid om tegen de stroom in te zwemmen? Ben je bereid om volledig voor God te gaan? Om radicaal te zijn? Weet je wat radicaal zijn is? Lees het onderstaande bijbelgedeelte maar eens:

“Als iemand achter Mij aan wil komen, moet hij zichzelf verloochenen, zijn kruis opnemen en Mij volgen. Want wie zijn leven zal willen behouden, die zal het verliezen; maar wie zijn leven zal verliezen om Mij, die zal het vinden.” Mattheüs 16:24,25

Jezus heeft Zijn leven voor ons gegeven. Ben je bereid om je kruis op te nemen en voor Hem te gaan leven? Hij is het waard!!

Gods zegen!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s