Als God situaties in je leven niet verandert, dan zal Hij het gaan gebruiken!

Afgelopen zondag was ik op bezoek bij gemeente Jozua in Dordrecht. De preek en de hele dienst ging over zending. Ik was erg bemoedigd, aangezien ik de laatste tijd er veel over nadenk. Maar ik werd deze dienst het meest geraakt door een gebedspunt. Een jong echtpaar waren in verwachting van een baby, maar die werd 10 weken te vroeg geboren, en het ging helemaal fout. Uiteindelijk overleed de baby zelfs.

Waarom werd ik hierdoor geraakt? Dat komt omdat ik mezelf er in herkende. Althans, ik ben ook te vroeg geboren, zelfs 12 weken te vroeg en ik ben “alive and well”. Ik ben zelfs best wel breed van postuur en heb zelfs een buikje. Terwijl ik ongelofelijk klein was, toen ik werd geboren. Ik kreeg zelfs poppenkleertjes aan, en die waren zelfs te groot! Ik was amper een kilo.

Een paar maanden terug, hoorde ik het verhaal uitgebreid van mijn vader, die het vertelde aan wat broeders. Ik werd er door geraakt. Ik ga het niet zo uitgebreid vertellen, maar het is namelijk zo. Ik moest geboren worden, omdat het helemaal fout ging. Dokters spreken zelfs over een wonder. Want dit was eigenlijk onmogelijk. Maar wat is nou onmogelijk bij God?!!!

Nu ga ik echt niet groot over mezelf denken. Integendeel, ik wil juist bescheiden en nederig zijn. Het gaat niet om mij, maar wat God door mij heen kan doen. Het gaat niet om ons, maar wat Hij door ons heen kan doen! Hij heeft een plan voor ons uitgestippeld.

Ook al lijkt het onmogelijk, voor God is niets onmogelijk. Geen obstakel zal Hem in de weg staan. Vertrouw op Hem, want Hij verandert nooit. Hij is nog steeds dezelfde als wat we over Hem lezen in de bijbel.

Vandaag las ik een boek over Nick Vujicic. Een man zonder armen en benen. Bekijk deze preek van hem eens en wordt bemoedigd!: 

Het leven is waardevol!!

Gods zegen.

Geef een reactie

