Durf jij te blijven geloven in God?

Hieronder kan je een youtube filmpje bekijken over de broer van iemand, die zijn vrouw verloor door kanker. Hoewel hij samen met anderen geloofden dat God haar kon genezen en daarvoor baden, deed God dat toch niet. Beluister het hele verhaal op youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=7DtEmig8y-k 

Hij haalt Daniël 3:17a aan. Het verhaal van de drie vrienden die niet willen buigen voor het beeld van de koning. Er staat: Als het moet, kan onze God, Die wij vereren, ons verlossen uit de brandende vuuroven…”  Dus ook al zou God het niet doen, dan zouden zij Hem nog steeds vertrouwen. 

God is vaak niet te begrijpen, waarom Hij dingen laat gebeuren. Maar bekijk het eens zo, dat Hij dingen laat gebeuren om zichzelf te verheerlijken. Zou jij in God durven blijven geloven als God niet doet waar wij voor bidden of om vragen? Zou jij Hem blijven vertrouwen als Hij je niet redt uit benarde omstandigheden? Door onze zwakheden wordt Gods kracht geopenbaard! Hij beloofd geen kalme reis, maar wel een behouden aankomst! Is dat niet bemoedigend? 
Begrijp me niet verkeerd. God zal ons zeker dragen door de stormen van het leven. Maar vergeet niet dat Hij veel beter weet wat onze toekomst zal brengen. En dat Hij ons veel beter kent dan wij onszelf kennen. Zijn dat geen redenen om ons vertrouwen op Hem te stellen? 

Gods zegen! 

2 gedachten over “Durf jij te blijven geloven in God?

  1. Ben benieuwd wat jouw kijk is op Johannes 14:13-14:
    13 En wat jullie dan in mijn naam vragen, dat zal ik doen, zodat door de Zoon de grootheid van de Vader zichtbaar wordt. 14 Wanneer je iets in mijn naam vraagt, zal ik het doen.

    • Begrijp me niet verkeerd, wat ik in de blog heb neergezet. en ik geloof zeker wat dit bijbelgedeelte zegt. Ik wil ook helemaal niet tegen Gods wil in gaan.

      Maar ik geloof niet, dat als ik vraag: “Ik wil een Ferrari in Jezus’ naam.” dat ik die krijg. God geeft niet altijd wat we willen, maar wel altijd wat we nodig hebben.

      Beetje duidelijk?

Geef een reactie

