Een getuigenis + oproep

Goedendag.

Ik wil graag dit onderstaande met jullie delen. Het is een oproep door middel van een getuigenis/verhaal. Ik zal beginnen met mijzelf voor te stellen.

Ik ben een (opkomend) Singer-Songwriter uit Dordrecht. Ik maak akoestische Folk/pop-muziek met teksten gebaseerd op de bijbel en op het leven met God, die bedoeld zijn tot aansporing, onderwijs en aanbidding. Momenteel doe ik een huiskamer tour door het land om mijn muziek wat meer bekendheid te geven. Naast het schrijven over God, schrijf ik de laatste tijd ook veel over recht en gerechtigheid. Ik heb bijvoorbeeld een protest nummer geschreven tegen Abortus, en ook een nummer over moderne slavernij. Maar ik ben nu ook bezig met een nummer over pesten. En daar wil ik iets over delen.
Te beginnen met een vraag: Is er bij jou ook een moment geweest dat je hart gewoon brak door onrecht in je omgeving? Ik had zo’n moment:
Een tijdje geleden zag ik op facebook een kort strip verhaaltje voorbij komen. Het was van een stichting tegen pesten. Ik weet nog goed waar het over ging. Een jongetje stond met klasgenootjes te praten (tijdens vaderdag) en die klasgenootjes vroegen: wat heb je voor jouw vader gekocht? En het jongetje zei “een bloem”. Zijn klasgenootjes lachten hem uit en zeiden “Haha! wat een loser, wie koopt er nou een bloem voor zijn vader?!” Wat bleek nou. het jongetje had geen vader meer, omdat die overleden is. Hij kocht een bloemetje om het bij het graf te leggen.
Toen ik dit zag en las, brak mijn hart. Het is zo gevaarlijk om zomaar dingen te zeggen. Ik heb meerdere verhalen gehoord dat mensen, doordat ze gepest zijn, depressief zijn of zelfs zelfmoord neigingen hebben of zelfs later in hun leven ziektes krijgen, etc.
In de bijbel wordt er heel veel gezegd over gerechtigheid. We worden opgeroepen om oog te hebben voor onze naasten.
Ik vind het persoonlijk ook heel erg belangrijk om als muzikant en liedjesschrijver een boodschap te hebben. Ik heb het verlangen om mensen wakker te schudden, hun ogen te openen voor het onrecht. Zowel bij pesten als bij andere ongerechtigheden.
Laat dit een oproep zijn! Laten we als christenen gaan staan op de bres en laat het recht stromen!
Gods zegen!
Geef een reactie

